Adoption af AI
I samarbejde med 2C Networks undersøger jeg med en gruppe studerende fra Aarhus BSS, hvilke interne og eksterne faktorer der påvirker adoptionen af AI i 2C Networks, og hvordan AI kan optimere deres forretningsprocesser.
2024 –
Undervisning på Aarhus BSS i Digital Fundamentals for Emergent Technologies
Jeg underviser som instruktør i Digital Fundamentals for Emergent Technologies for kandidatstuderende på Digital Business Management. I kurset dykker vi ned i analyse, modellering og programmering for at forstå, hvad emergente teknologier som AI kan, og hvordan de kan bruges til at skabe værdi i virksomheder.
2024 –
Teknologiforståelse og kunstig intelligens i danske gymnaiser
Som en del af Center for Computational Thinking and Design bidrager jeg til forskning i, hvordan der kan undervises i machine learning og kunstig intelligens i gymnasiet. Vi udvikler læringsværktøjer og undervisningsmateriale med det formål at understøtte den faglige undervisning og forbedre teknologiforståelsen blandt gymnasieelever. Jeg samarbejder med forskere omkring udvikling og design, men jeg har hovedansvaret for softwarearkitektur og implementering. Derudover er jeg med til at udtænke læringsaktiviteter og deltager i undervisningen af gymnasieelever.
2023 –
Kommunikationsudfordringer mellem samarbejdspartnere
I samarbejde med Go Go Garden bidrog jeg til at forbedre deres forretningsmodel gennem digitale løsninger som en del af en studiegruppe fra Aarhus Universitet. Projektet fokuserede på at udvikle Go Go Gardens platform for at effektivisere kommunikationen mellem samarbejdspartnere og kunder. Derudover blev der foreslået automatiseringer af administrative opgaver og forbedringer af brugeroplevelsen. Resultatet var en mere strømlinet platform, der gjorde Go Go Garden mere konkurrencedygtig og kundevenlig.
2024
Generativ AI deklarationer på AU
Som næstformand i Aarhus BSS uddannelsesforum var jeg med til at udarbejde og evaluere deklarationer om brugen af generativ AI ved eksaminer på Aarhus Universitet. Processen involverede diskussioner om, hvad kunstig intelligens er, og hvordan teknologien kan inddrages i undervisningen på en måde, der opretholder et højt fagligt niveau og samtidig kan bidrage til at styrke læring og undervisning.
2023 – 2024
Viz4Kidz
I projektet Viz4Kidz arbejder jeg sammen med to ph.d-studerende fra CCTD på at gøre data og datavisualisering relevant og brugbart for folkeskoleelever gennem musik. Eleverne bruger både Spotify og micro:bits til at indsamle data, som de skaber ved at interagere med vores applikation og være fysisk aktive. Efterfølgende diskuterer vi, hvad data er, og hvordan det kan give mening for dem i deres hverdag. Min primære opgave i projektet er at udvikle applikationen og sikre forbindelsen mellem de forskellige enheder, så eleverne kan få en interaktiv oplevelse.
2024 –
Optimering af opskriftsudvikling
Som en del af et studieprojekt på Aarhus Universitet samarbejdede jeg med nemlig.com for at optimere udviklingen af opskrifter til deres måltidskasser. Vi anvendte Design Science Research og fokuserede på at automatisere manuelle opgaver, reducere menneskelige fejl og forbedre effektiviteten i genereringen af opskrifter. På baggrund af analyser af arbejdsgange og prototyper foreslog vi ændringer til deres interne platform, som kunne gøre processer nemmere for medarbejderne og forbedrede kundeoplevelsen. Resultatet var et mere intuitivt og brugervenligt system, der reducerede ressourceforbrug og operationel kompleksitet.
2023
Sensordrevet og selvjusterende lokationsbaseret musikstreaming
Som en del af min bachelorrapport udviklede jeg Android appen UbiMusic, der gør det muligt at få en sømløs musikoplevelse. Dette opnås ved, at systemet automatisk skifter højtaler, når brugeren går ind i et nyt rum, hvormed musikafspilningen følger brugeren. Til forskel fra udendørspositionering, der kan bestemmes relativt præcist med GPS, er der ikke et tilsvarende præcist indendørs positioneringssystem. Derfor lavede jeg et Wi-Fi baseret indendørs positioneringssystem understøttet af machine learning modeller som support vector machine og neurale netværk
2023